Veelgestelde vragen
Alle antwoorden op onze veelgestelde vragen
Verzenden
Afhalen in één van onze winkels is altijd gratis. De verzendkosten voor bezorging met DHL bedragen €4,95, maar zijn gratis bij bestellingen vanaf €75,-. Wil je je bestelling in België en/of Duitsland laten bezorgen? Dan bedragen de verzendkosten €8,95.
Bestellingen die op werkdagen vóór 17:00u zijn geplaatst, worden dezelfde dag nog door ons verwerkt Je ontvangt, nadat we de bestelling verwerkt hebben, een e-mail met daarin een Track & Trace-code waarmee je, je bestelling kunt volgen.
Als je hebt gekozen voor bezorgen en je bestelling is door ons ingepakt, dan ontvang je een e-mail met daarin de Track & Trace-code. Door middel van deze code kun je jouw bestelling volgen.
Heb je gekozen voor afhalen in een van de Twinkels? Dan ligt de bestelling de volgende werkdag al voor je klaar.
Let op: je wordt altijd gebeld als het pakketje in de door jou gekozen Twinkel aangekomen is. Om een bestelling af te halen heb je een geldig legitimatie nodig.
Ja, zeker! Wij verzenden ook naar Belgie en Duitsland. De verzendkosten voor verzending naar Belgie of Duitsland bedragen € 8,95.
Bestellen
Op Twinkels.nl kun je het artikel dat je wilt bestellen, aanklikken. Hierna opent de productpagina. Op deze pagina kies je de gewenste kleur en/of maat. Vervolgens plaats je dit artikel in het winkelmandje door op 'In winkelmandje' te klikken. Je komt automatisch in het 'Overzicht winkelmandje'. Wil je dit bestellen? Ga dan naar de kassa door op 'naar de Kassa' te klikken. Op de kassapagina vul je de gevraagde gegevens in, om vervolgens op 'Afrekenen' te klikken. Je bestelling is geplaatst!
Via e-mail ontvang je hiervan een bestelbevestiging. We zullen jouw bestelde artikelen zo snel mogelijk inpakken en versturen. Als je de bestelling plaatst met je Twinkels-account, dan gaat bestellen nog sneller. Heb je geen account? Geen zorgen. Ook zonder een Twinkels-account kun je gewoon bestellen.
Als je bestelling goed is doorgekomen, ontvang je een bestelbevestiging per e-mail. Na het versturen van je bestelling, ontvang je een verzendbevestiging met daarin een Track & Trace-code om je bestelling te kunnen volgen.
Wil je je bestellingen wijzigen of annuleren nadat je betaald hebt? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Indien je bestelling al verstuurd is, kan deze helaas niet meer gewijzigd of geannuleerd worden.
We proberen een uitverkocht item altijd zo snel mogelijk aan te vullen. Wil je de aanvulling niet missen? Dan raden we je aan om je in te schrijven voor een seintje. Klik op de uitverkochte maat en er verschijnt een scherm waar je jouw e-mailadres kunt invullen. Je ontvangt direct een seintje zodra het gewenste item weer op voorraad is.
Ben je niet helemaal tevreden over een aankoop die je hebt gedaan bij Twinkels Fashion, online of in een van onze Twinkels? Neem dan gerust contact met ons op. Stuur, indien mogelijk, duidelijke foto's en een duidelijke beschrijving van de klacht mee. We zullen zo snel mogelijk reageren op je klacht en binnen maximaal 3 werkdagen contact met je opnemen.
Ruilen & Retourneren
Ben je niet helemaal tevreden met je bestelling? Dan kun je jouw bestelling, in de originele verpakking en binnen 14 dagen, retourneren — mits deze voldoet aan onze retourvoorwaarden.
Volg onderstaande stappen:
- Meld je retour aan via deze link: twinkels-fashion.returnless.com.
Je hebt hiervoor je e-mailadres en het ordernummer nodig. Het ordernummer vind je onder de streepjescode op de pakbon. - Pak je items in de originele verpakking in en voeg de pakbon toe. Verwijder het oude verzendlabel en plak het nieuwe verzendlabel op het pakket.
- Breng je pakket binnen maximaal 3 werkdagen na aanmelding naar een postkantoor.
- Wacht even geduldig af. Na ontvangst van je retour wordt deze binnen maximaal 5 werkdagen verwerkt.
Let op: retourneer je meer dan drie artikelen? Dan rekenen we vanaf het vierde artikel €0,50 retourkosten per artikel.
Wanneer we je retour ontvangen en deze niet voldoet aan onze retourvoorwaarden, kunnen we deze helaas niet accepteren. Je kunt je bestelling dan ophalen in één van onze winkels, of we kunnen deze – na het opnieuw betalen van verzendkosten – naar je terugsturen.
Waar moet een retour aan voldoen?
- De bestelling dient in de originele verpakking geretourneerd te worden.
- De bestelling moet binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd.
- Het item dient in originele staat te zijn; het mag dus niet gedragen, gewassen, vermaakt of beschadigd zijn.
- De labels moeten nog aan het item bevestigd zijn.
- Items met make-up- of andere vlekken worden niet retour genomen.
- In verband met hygiëne mogen sieraden niet geruild of geretourneerd worden.
- SALE-items mogen niet geruild of geretourneerd worden.
- De consument is te allen tijde verantwoordelijk voor de retourzending totdat het artikel weer in ons bezit is. Bewaar je Track & Trace-code dus goed!
Hoe je wordt terugbetaald, hangt af van de manier waarop je jouw bestelling hebt betaald.
Heb je met iDEAL, creditcard of PayPal betaald?
We storten het aankoopbedrag terug op jouw rekening. Het kan tot maximaal 3 werkdagen duren voordat het bedrag zichtbaar is op je rekening.
Heb je met een Fashioncheque betaald?
Je ontvangt een kortingscode ter waarde van het aankoopbedrag van de geretourneerde items. Deze code kun je, wanneer je wilt, gebruiken bij een volgende bestelling op onze website.
Heb je met Klarna betaald?
Het aankoopbedrag van de geretourneerde items wordt in mindering gebracht op het openstaande bedrag. Is de betalingstermijn al verstreken? Dan dien je eerst de volledige rekening te voldoen om extra kosten te voorkomen. Het te veel betaalde bedrag wordt na ontvangst van de retourzending teruggestort door Klarna.
Let op: wanneer je kiest voor een voucher, ontvang je géén terugbetaling in geld.
Ruilen is alleen mogelijk voor hetzelfde item in een andere maat en/of kleur.
Volg de stappen onder het kopje "Hoe werkt retourneren?" om de bestelling retour te sturen, en vermeld duidelijk op de pakbon welk item(s) je graag geruild wil hebben. Indien voorradig, wordt dit item gratis naar je verstuurd.
Ruilen is gratis, echter de kosten voor het retoursturen van het item dat je wilt ruilen zijn voor eigen rekening.
Ja, dat kan. Breng het item(s) samen met de pakbon naar een van onze winkels. Je kunt iets anders uitkiezen of vragen om een terugbetaling. De manier van terugbetalen is afhankelijk van de manier waarop je jouw bestelling hebt betaald.
Winkelaankopen kun je binnen 8 dagen ruilen of retourneren in een van onze winkels. Zorg dat je de aankoopbon meeneemt. Indien je retourneert, ontvang je een tegoedpas welke onbeperkt geldig is.
Let op: SALE-items en sieraden mogen niet geruild of geretourneerd worden.
Je kunt op twee manieren retourneren:
Door te kiezen voor een voucher (in plaats van een terugbetaling) of door je items terug te brengen naar één van onze winkels.
Wil je graag een voucher?
Je ontvangt een voucher ter waarde van het aankoopbedrag van alle geretourneerde items. De voucher wordt direct na verwerking van je retour per e-mail toegestuurd. De voucher is onbeperkt geldig en verloopt dus niet.
Let op: geef na het opgeven van je retourreden duidelijk aan dat je kiest voor een voucher.
Wil je jouw retour in een winkel terugbrengen?
Dat kan! Breng het item samen met de pakbon naar één van onze winkels. Je kunt ervoor kiezen om iets anders uit te zoeken of om een terugbetaling te ontvangen. De manier van terugbetalen is afhankelijk van de betaalmethode die je bij je bestelling hebt gebruikt.
Betalen
Je kunt betalen via iDeal, creditcard, PayPal, Fashioncheque of achteraf via Klarna.
Vanuit Belgie is het ook mogelijk om te betalen met Bancontact/ Mister Cash.
Ja, zeker! Twinkels Fashion garandeert de veiligheid van je gegevens.
Je hebt bij ons de mogelijkheid om je bestelling op rekening te kopen en achteraf te betalen via Klarna. Zo kun je eerst bekijken of je, je bestelling wilt houden of dat je deze (gedeeltelijk) wilt retourneren.
Twinkels Fashion heeft de afhandeling van betalingen via digitale acceptgiro (achteraf betalen) uitbesteed aan de financiële instelling Klarna. Klarna behoudt zich het recht voor om klanten af te wijzen voor deze specifieke betaalmethode.
Wanneer je kiest voor achteraf betalen, dien je een aantal gegevens in te vullen op basis waarvan Klarna een gegevenscontrole uitvoert. Er wordt onder andere gevraagd naar je naam, adres, geboortedatum en telefoonnummer. Op basis van deze gegevens bepaalt Klarna of je in aanmerking komt voor deze betaalmethode.
Helaas is er niet altijd één duidelijke reden te geven waarom je niet door deze controle komt. Vanwege de Wet bescherming persoonsgegevens heeft Twinkels Fashion geen inzage in de exacte reden van afwijzing. Voor vragen over deze betaalmethode kun je daarom rechtstreeks contact opnemen met Klarna.
Wanneer je een deel van de bestelling hebt geretourneerd, dien je het totaalbedrag van de producten die je wél wil houden te voldoen aan Klarna. Hiervoor ontvang je van Klarna een vernieuwde factuur. Deze factuur dien je binnen de gestelde betalingstermijn, te voldoen.
Bij Twinkels Fashion kun je zowel in de winkels als online betalen met een Fashioncheque.
Kies bij het afrekenen voor de betaalmethode ‘Fashioncheque’. Je wordt dan doorverwezen naar de betaalomgeving, waar je nogmaals op ‘Fashioncheque’ klikt. Vul vervolgens de SC-code en het kaartnummer in en klik op ‘Ga verder’ om de betaling te voltooien.
Is het saldo op je Fashioncheque niet voldoende om het volledige bestelbedrag te betalen? Dan kun je het resterende bedrag eenvoudig voldoen met een andere betaalmethode.
Wanneer je na ontvangst van je bestelling besluit een product te retourneren, nemen wij contact met je op. Je ontvangt dan een kortingscode ter waarde van het aankoopbedrag van de geretourneerde items. Deze kortingscode kun je op elk gewenst moment inwisselen op onze website.